emeliew

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Emelie Wester - 10 december 2012 17:18

Vart en ganska lång arbetsdag idag. Har precis lastat massa säckar med spån, så ny äntligen kan jag åka mot stallet. Svettig och nysandes ;)

Bjuder på en bild på stallet så länge. Nu ska ja dricka monster å lägga i en högre växel, är massor att göra idag :)

/Em

Av Emelie Wester - 10 december 2012 08:32

Lite har allt hänt ;)
Tänk om man fick vara i stallet hela dagarna och jobba med hästarna istället för att sitta i denna lastbil å vänta :p slöseri med tid ju..

/Em

Av Emelie Wester - 10 december 2012 08:00

 

Vi har kommit några dagar in i december. Under förra månaden (och även innan) så jobbade jag massor med att bygga upp Karetino. Få honom starkare i rumpan & ryggen. Detta jobb kommer jag att fortsätta nu under december. Det jag jobbar mycket med är

- tempoväxlingar

-övergångar

-klättring

-galopparbete


Min tanke är att jobba vidare med det med även få in mera

-gymnastikhoppning

-konditionsträning

-tömkörning


Han behöver bygga mera muskler och nu under vintern är det optimalt att göra det. Eftersom sommaren fylls med tävlingar finns det inte riktigt tid att ägna sig åt sådan träning (:

Det var otroligt skönt att få höra av tränaren att hon såg skillnad på honom efter en månad med massor av detta jobb. Det kändes så bra att hon sa det och det gav verkligen kvitto på att man jobbar rätt.


              / Em

Av Emelie Wester - 10 december 2012 06:58

Lagom pigg såhär på måndag morgon.. Meeen de hade ju kunnat vara kallare å snöstorm ute , vilket de just nu inte är iaf. Man får försöka vara glad för de lilla :)

Tänka sig vad julen närmar sig fort,, och jag har I-N-T-E fixat alla julklappar!

Dags att börja jobbet. Ha en bra dag allihopa! :)

/Em

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emelie Wester, en satsande hoppryttare. Följ mig gärna i både fram & motgångar tillsammans med mina hästar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hindertyp tycker du mest om att hoppa?
 Räcke
 Oxer
 Trippelbarr
 Mur

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards