emeliew

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Emelie Wester - 14 december 2012 22:48

Den flickan som ler glatt när ni ses och frågar hur du mår,

Den flickan som är trevlig och vill hjälpa till.

Känner du den flickan?

Den flickan som kan gråta floder och få panik,

Den flickan som ibland inte vill ha med folk att göra.

Känner du den flickan?


Den flickan som skrattar och är lycklig,

Den flickan som är stolt över vad hon har gjort.

Känner du den flickan?

Den flickan som känner sig värdelös,

och känner att hon inte duger åt något.

Känner du den flickan?


Den flickan som känner massor med folk,

hon som andra ser upp till.

Känner du den flickan?

Den flickan som saknar någon att prata med allt om.

hon som önskar att hon vore bra på nått.

Känner du henne?


 

Allt är inte svart eller vitt. Allt är inte bra eller dåligt.

Vissa dagar är toppen andra är botten. Och alltid finns det någon

som har det sämre än en annan.

Vi är alla människor och livet leker med oss som de vill ibland.

Det är bara att göra det bästa av det helt enkelt :)



Av Emelie Wester - 14 december 2012 19:58

 

Vi red övningen åt bägge håll -

Vänster varv, galopp på långsidan med bom - 7 glp språng - kryss m glp bom bakom. Red genom kortsidan  och vände direkt upp på räcket snett igenom, sedan svängen som är målad grön till oxern. Genom kortsidan igen och sedan andra långsidan med små räcken.


Och som sagt sedan åt andra hållet, samma övning dock var det trav in på krysset och vidare på 7 glp språng till bommen osv.


          / Em

Av Emelie Wester - 14 december 2012 19:50

Gårdagens hoppträning gick bra! Karre skötte sig och brydde sig inte så mycket om att det var helt nytt ställe.

Niklas pratade mycket med mig och gjorde efter träningen en analyz på oss och gav en hel del som jag behöver jobba med. Något som jag inte riktigt kunnat sätta fingret på och som ingen annan tränare sagt något om. Jag behöver jobba med min grundsits, hitta "gummisnoddskänslan". Som det berömda uttrycket, få hästen mellan "hand och skänkel".


Han kändes ärlig och rak och sa vad han tyckte, han berömde Karre och verkade tycka bra om honom. Han frågade vad jag hade för mål och utefter det är det bara att träna på nu! :) Jag ska verkligen kämpa med det vi pratade om och hoppas kunna visa skillnad redan till nästa träning. Det va en energiboost att träna för honom så det vill jag verkligen göra igen! :)


 

Älskade lilla häst vi ska allt fixa det här! :) Jag tror på dig <3


         / Em

Av Emelie Wester - 14 december 2012 17:05

Lilla katten suuune ;)

/Em

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emelie Wester, en satsande hoppryttare. Följ mig gärna i både fram & motgångar tillsammans med mina hästar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hindertyp tycker du mest om att hoppa?
 Räcke
 Oxer
 Trippelbarr
 Mur

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards