emeliew

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Emelie Wester - 30 december 2012 20:30

Jag älskar mina föräldrar. Önskar dem allt gott i livet faktiskt.


Min älskade mor bor i Säter med sin Lars-Gunnar.

Min älskade far bor i Bispberg med sin Åsa.

Dom lever lyckliga på varsinna håll numer.


Dom har skämmt bort mig mycket. Då i tidigare år kände jag mig inte bortskämd.

Det var ju inte så att jag direkt fick allt jag pekade på liksom. Men när jag blivit äldre

och tänkt efter så , ett stall, ja fick en ponny, transport, en häst, bil..

Ja de jag ville ha det fick jag ju faktiskt.


Jag är otroligt tacksam till mina föräldrar som uppfostrat mig till den jag är idag och med dom värderingar jag har.

Det var en bra uppväxt och när jag kom upp i åren då det var dags att vara ute på nätterna

och härja på stan, då var det ömsesidigt att vi litade på varandra.


Jag vet inte riktigt vad jag mer ska säga om mina föräldrar..


Pappa är bestämd och snäll. Han blir sällan arg, men är inte rädd för att säga vad han tycker.

Han tycker att man ska ta tag i saker medsamma och inte skjuta upp dom.

Håller alltid på med olika saker och kan inte sitta still speciellt länge.

Är omtänksam och finns alltid där för mig. Kan ringa honom och prata om allt!


Mamma är gullig, omtänksam och rar. Flummig och kan bjuda på sig själv. Snällheten

själv och godisråtta nr 1! ;) Mamma ser direkt om något är fel. Hon tänker på oss barn mycket

och bryr sig verkligen om att vi ska ha det bra.


Jag vore väl inget utan mina föräldrar! <3





Av Emelie Wester - 30 december 2012 17:29

Kom hem precis och tittar nu på hästhoppning på tvn. Försöker studera så mycket jag kan hur dom rider ;)
Kunde inte blivit bättre!

Av Emelie Wester - 30 december 2012 10:00

På vissa schabrak finns inga stroppar att fästa i sadeln.. Dessa har en tendens att åka bak. Ibland kan även sadeln blida lite, om sadeln ligger bra så att det inte är pga det som den glider så kan denna gel padden hjälpa!


Jag använder den under nya JW schabraket eftersom det inte har några stroppar= allt ligger på plats precis som de ska.

Ibland har jag den även när jag hoppar och klättrar så att sadeln ligger på plats. En mycket bra pryl detta ;)

 

Bilden är lånad från hooks.se

Jag har en liknande :)

Av Emelie Wester - 30 december 2012 00:01

Jag hör hur sängen ropar på oss uppifrån :) har nyss duschat så ska nog ta å lyda sängen å krypa ner under täcket. Ska bara planera träningen imorgon lite bättre. Skriva ner de å inte bara försöka ha det i huvudet liksom.

Pim fick komma ut med knobben idag. Tror hon tyckte de va kul :) kändes lite stel i höger sida , så imorgon får det bli lösgörande arbete för hennes del.

Karre ska ju som sagt till ridhuset för markarbete, tänkte dock longera honom på förmiddagen så att han får skutta av sig och förhoppningsvis kan koncentrera sig mera.

Nej men sängen va de ju.. Eller just ja planering- sen sängen.

Natti natti :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emelie Wester, en satsande hoppryttare. Följ mig gärna i både fram & motgångar tillsammans med mina hästar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hindertyp tycker du mest om att hoppa?
 Räcke
 Oxer
 Trippelbarr
 Mur

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards